فرض کنید در یک بانک اطلاعاتی گزارشی را تهیه کرده اید که دارای ردیفهای زیادی می باشد یکی از راهها مناسب برای تعیین تعداد این ردیف ها استفاده از قابلیت درج شماره ردیف در یک گزارش می باشد .

ایجاد شماره ردیف در گزارش

تصویر شماره 1                                

برای آشنایی با روش درج شماره ردیف در یک گزارش در ادامه مطلب با من همراه شوید . 

گزارش مد نظر  خود را ایجاد نمایید .

1.  به نمای طراحی (designe)گزارش خود بروید .در محل مورد نظر خود یک تکس باکس ایجاد نمایید این تکس باکس کار شمارش ردیف ها را انجام می دهد .

 ایجاد شماره ردیف در گزارش

2. با انتخاب تکس باکس مربوطه از پنجره property  وارد سربرگ Data شوید .

3. در سربرگ  data  گزینه  control sorce را برابر "1=" قرار دهید و گزینه Running sum را  برابر با  Over All  قرار دهید

ایجاد شماره ردیف در گزارش

 اکنون در نمای  report  گزارش همانند تصویر شماره 1 شاهد یک ردیف شمارشگر خواهید بود .

مراحل فوق را می توانید  بصورت انیمیشن (با فرمت GIF) از لینک زیر دانلود نمایید

دانلود فایل

 حجم فایل : 614 کیلو بایت


 



طبقه بندی: آموزش ACCESS،
برچسب ها:گزارش، report، شماره ردیف در گزارش،
تاریخ : جمعه 9 تیر 1396 | 04:29 ب.ظ | نویسنده : امید شهری | نظرات()
.: Weblog Themes By Bia2skin :.